بررسی روش های آنالیز احساسات در توییتر
کد مقاله : 1178-ICTCK (R2)
نویسندگان:
1شبنم اصفهانی *، 2مهرداد جلالی، 3محمد حسین معطر
1دانشجو
2کمیته علمی
3هیئت علمی کامپیوتر دانشگاه ازاد مشهد
چکیده مقاله:
امروزه با رشد روزافزون استفاده از شبکه های اجتماعی و رشد تعامل بین کاربران، به‌راحتی می‌توان به نظرات افراد در حوزه‌های مختلف دست‌یافت. کاربران نظرات و احساسات خود را به‌وسیله نوشتن توییت در میکروبلاگ‌ها با یکدیگر به اشتراک می گذارند؛ توییتر یکی از بزرگ‌ترین شبکه های اجتماعی در این زمینه است که در هر لحظه کاربران هزاران نظر را در آن ثبت می کنند. ازجمله مزایای توییتر می‌توان به این موارد اشاره کرد: 1- هر توییت حداکثر می‌تواند شامل 140 کاراکتر باشد. 2- ساختار توییتر اجازه می‌دهد که بتوان 1 درصد تمام توییت ها را دانلود کرد. آنالیز احساسات یکی از روش های متن کاوی می باشد که سعی می‏کند احساسات، رفتار، نظرات و تحلیل افراد مختلف را نسبت به محصول ‏ها، سرویس‏ ها، سازمان ‏ها، افراد، رخدادها و موضوعات مشخص کند؛ بنابراین آنالیز احساسی این نظرات از اهمیت خاصی در حوزه های مختلف برخوردار است. در این مقاله، ما ابتدا به شرح مختصری در مورد آنالیز احساسات می پردازیم؛ سپس مشکلات آنالیز احساسات توییت ها را از قبیل ویژگی ها و ابعاد زیاد توییت ها، بیان نشدن مستقیم احساسات، متن های دارای غلط املایی و غیره بیان می‌کنیم و درنهایت روش های ارائه‌شده در طی سال‌های اخیر را معرفی می کنیم.
کلیدواژگان:
آنالیز احساسات، توییتر، متن کاوی، نظرکاوی.
وضعیت : مقاله پذیرفته شده است